Příloha č. 1
k obecně
závazné vyhlášce města Chrastavy č. 4/2002
ze dne 23. září 2002, kterou se vyhlašuje
závazná část územního plánu města Chrastavy
Závazná
část územního plánu města Chrastavy
ČÁST PRVNÍ
Úvodní ustanovení
I.
Rozsah platnosti
Územní plán města Chrastavy
platí pro územní obvod města Chrastavy vymezený
katastrálními územími Chrastava I, Chrastava II, Horní
Chrastava, Dolní Chrastava, Andělská Hora, Horní Vítkov,
Dolní Vítkov.
II.
Vymezení pojmů
1. Závazné regulativy jsou:
a) zásady pro uspořádání
území
b) limity využití území, kterými se stanoví zejména mezní
hodnoty využití území
2. Zastavitelné území tvoří
dále uvedené plochy zastavěné a určené k zastavění,
které jsou celkově ohraničeny jako urbanizační zóna:
a) území pro bydlení
b)území smíšené centrálního typu
c) území pro občanskou vybavenost
d) území sportovně rekreační
e) území městské zeleně
f) území čisté a nečisté výroby
g) území zemědělské výroby
h) území pro technickou a dopravní vybavenost
i) území dopravních ploch a komunikací
Charakteristika a vymezení
těchto území je provedeno ve výkresech 1 – Komplexní
urbanistický návrh a 2 – Doprava a regulace v kapitole
Urbanistická struktura průvodní zprávy územního plánu.
3. Nezastavitelné území
tvoří ostatní pozemky se sporadickou zástavbou, které nejsou
určeny k zastavění a jsou umístěny vně urbanizační
zóny, jsou to:
a) území zemědělského
půdního fondu
b) území lesní půdy
c) vodní plochy území rozptýlené nelesní zeleně
d) ostatní území mimo zastavění
Na nezastavitelných plochách
není dovoleno umisťovat a povolovat stavby s výjimkou těch,
které jsou určeny pro funkční využití těchto ploch a dále
staveb drah a na dráze, pozemních komunikacích, liniových
staveb technického vybavení a úprav vodních toků.
ČÁST DRUHÁ
Závazné regulativy
III.
- Město Chrastava se bude
rozvíjet jako samostatný souvisle urbanizovaný, ale
prostorově oddělený celek s četnými funkčními
vazbami na město Liberec a s vyváženým zastoupením
urbanistických funkcí.
- Ve volné krajině kolem
města ani v jeho zájmovém území daném
katastrálními územími, vedenými v článku I.
nebudou vytvářena nová sídla nebo samoty, venkovská
sídla budou funkčně napojena na jádrový sídelní
útvar, nebudou však prostorově spojena.
IV.
Funkční uspořádání území
- Vymezenému funkčnímu
využití území a ploch musí odpovídat způsob jeho
užívání a zejména účel umisťovaných a
povolovaných staveb, včetně jejich změn a změn
v jejich užívání. Stavby a jiná opatření, která
funkčnímu vymezení území neodpovídají, nesmí být
na tomto území umístěny nebo povoleny. Funkční
využití jednotlivých území a ploch je
vymezeno ve výkresu 1 – Komplexní urbanistický
návrh.
- Dosavadní způsob využití
polyfunkčních a monofunkčních zón, který
neodpovídá vymezenému funkčnímu využití podle
územního plánu, je možný, pokud nenarušuje
veřejné zájmy nad přípustnou míru a nejsou zde
dány důvody pro opatření podle zákona (§ 87 a §
102 odst. 3 stavebního zákona).
- Umisťování a povolování
staveb zařízení technického vybavení pro obsluhu
jednotlivých zón je přípustné jen tehdy, pokud
nebudou mít negativní vliv na jejich základní funkci
nad přípustnou míru.
- Umisťování a povolování
parkovišť a odstavných ploch pro osobní vozidla je
přípustné ve všech polyfunkčních zónách a na
plochách občanského vybavení a rekreace, pokud
nebudou mít negativní vliv na jejich základní funkci
nad přípustnou míru.
V.
Funkční zóny
- Prostor řešený územním
plánem se člení na jednotlivé funkční plochy
(znázorněné graficky ve výkresu 1 – Komplexní
urbanistický návrh), které tvoří jednotlivá
urbanizovaná území.
- Charakteristiky funkčních
ploch včetně funkčních náplní a základních
prostorových parametrů jsou uvedeny v kapitole
Urbanistická struktura průvodní zprávy územního
plánu.
VI.
Prostorové uspořádání
- Základní funkční a
prostorové regulativy pro urbanistické bloky jsou
znázorněny ve výkresu 2 – Doprava a regulace
v kapitole Urbanistická struktura průvodní zprávy
územního plánu.
- V obytných územích je
třeba zachovat stávající charakter zástavby, výšky
nově umisťovaných RD nesmí překročit v zónách
příměstského charakteru 2 np resp. zónách
venkovského charakteru 1 np s podkrovím, při
nepřípustnosti plochých střech. Pro obytné domy se
připouští 4 np s podkrovím. U všech novostaveb
musí být odstavení vozidel řešeno přednostně
v rámci objektu.
- V územích občanského
vybavení, sportu a výrobních aktivit nesmí výšky
novostaveb překročit 2 np s podkrovím nebo s ohledem
na speciální charakter objektů 12 m (s výjimkou
objektů, na něž se vztahují regulační podmínky,
vyplývající ze schváleného regulačního plánu –
ÚPCZ Chrastava).
- V územích zemědělské
výroby nesmí výšky novostaveb překročit 1 np
s podkrovím a nepřipouští se ploché střechy.
- Území stávajících samot
(mimo vymezené urbanizované zóny) nesmí být
rozšiřováno.
VII.
Uspořádání dopravy
- Stávající plochy pro stavbu drah a na dráze jsou
v rozsahu ke dni schválení
územního plánu neměnné, doplněny o navržené
zdvojkolejnění dle výkresu 2 – Doprava a regulace.
- Ve stávající silniční
síti se dle výkresů 1, 2 provedou tyto hlavní změny
a úpravy:
- zkapacitnění trasy
rychlostní komunikace I/13 Liberec – Žitava přes
střed obce včetně peáže a ochranných opatření
- přeložka silnice II/592 na
severní okraj centrální zóny včetně napojení na
Pobřežní a Frýdlantskou ulici novými mosty
- přeložka silnice III/27250
z náměstí 1. máje východním směrem a
dokompletování ochranného okruhu centra jednosměrným
zprůjezdněním Revoluční a Bezručovy ulice
- řešení lokálních závad
v šířkových a směrových poměrech včetně
rekonstrukce přednádražního prostoru, přeložky
komunikace k Vysoké, zaokruhování obsluhy
Střeleckého vrchu.
- Pro odstavení a
garážování motorových vozidel jsou vyznačeny plochy
ve výkr. 2 – Doprava a regulace, přednostně je
řešena situace centrální zóny a sídliště
Střelecký vrch. Veškerá nová výstavba řeší
parkování na vlastních pozemcích a garážování
přednostně ve vlastních objektech.
- Na pozemcích vymezených
tras a ploch pro stavby pro dopravu nesmí být
umisťovány novostavby ani přístavby stávajících
staveb s výjimkou podzemních liniových staveb
technického vybavení.
VIII.
Uspořádání a limity technického
vybavení
- Rozsah ploch pro stavby a
zařízení technického vybavení je zakreslen ve
výkresech 1, 4, 5, 6 územního plánu.
- Elektrická energie je do
řešeného území dodávána z nadřazené soustavy
velmi vysokého napětí z RZ 110/22 kV Hrádek nad
Nisou na úrovni 22 kV venkovními vedeními.
- Rozšiřování plynovodní
sítě bude prováděno v zastavěné části dle
zpracovaného generelu plynofikace i nad jeho rámec dle
územního plánu tak, aby stávající plošné zdroje
tepla byly maximálně plynofikovány a individuální
zdroje byly plynofikovány s alternativou přímotopného elektrického
vytápění v kombinaci se spalováním dřeva ve
venkovských částech.
- Poštovní a
telekomunikační služby budou i při zkapacitnění
zajišťovány ve stávajícím objektu pošty.
Umístění dálkových telekomunikačních kabelů je
neměnné.
- Zásobování pitnou vodou
Chrastavy bude zajišťováno z propojeného systému
veřejného vodovodu napojeného na kapacitní zdroje.
- Likvidace odpadních vod
v Chrastavě bude zajišťována dostatečně kapacitní
centrální ČOV, na níž se napojí nově budovaná
síť stok, okrajové části budou řešeny
individuálně.
IX.
Místní systém ekologické stability
- Místní územní systém
ekologické stability je vymezen ve výkresech 1, 2, 3
územního plánu a je jeho závaznou částí.
- Plochy, tvořící
součásti biocenter, biokoridorů a interakčních
prvků zahrnuté do území jiných funkcí než zeleně,
jsou nezastavitelné a budou upraveny podle detailní
dokumentace.
X.
Ostatní limity využití území a
další omezení
- Při využívání území
musí být dodržovány podmínky ochranných pásem:
- lokálních ČOV
- vodních zdrojů
v zájmovém území
- VVN a VN elektrických vedení
- VTL plynovodu
- železnice
- extravilánových komunikací
- vodních toků
- Rozsah ochranných pásem
výrobních areálů bude stanoven územním
rozhodnutím, které bude obsahovat limity a další
podmínky pro využití dotčeného území.
- Dále je třeba respektovat
podmínky dalších limitujících faktorů:
- poddolovaná území
- záplavová území
- neprobádaná a
nezajištěná devastovaná území bývalých a
současných skládek
- chráněná území
Přírodního parku Ještěd a PR Dlouhá hora
- potencionální maloplošná
chráněná území, která budou postupně vyhlašována
podle zákona č. 114/1992 Sb.
- plochy staveb a areálu
kulturních památek chráněných podle zákona č.
20/1987 Sb., které budou postupně doplňovány
referátem kultury Okresního úřadu.
- Nově navrhované plochy pro
veřejně prospěšné stavby jsou vymezeny ve výkresu 2
a 3 územního plánu a výkresu vymezení veřejně
prospěšných staveb změny č. I schváleného
územního plánu města Chrastavy.
- Vymezení ploch pro nově
navrhované veřejně prospěšné stavby je podkladem
pro případné vyvlastnění pozemku nebo staveb podle
§ 108, odst. 2 písmeno a) stavebního zákona, pokud
nebude možno řešení majetkoprávních vztahů
dosáhnout dohodou nebo jiných způsobem.
XII.
Seznam veřejně
prospěšných staveb vymezených v závazné části
územního plánu města Chrastava
Dále uvedené stavby jsou
umístěny na plochách vyznačených na výkresu 2 a 3
územního plánu a výkresu vymezení veřejně prospěšných
staveb změny č. I schváleného územního plánu města
Chrastavy (s výjimkou podzemních liniových vedení
inženýrských sítí) a uváděny v souladu s číslováním
těchto výkresů.
Veřejně prospěšné stavby
bydlení a občanské vybavenosti:
12 – Rozšíření sportovního areálu TJ Spartak
35 – Rozšíření areálu koupaliště
62 – Sportovně rekreační plocha pro západní sektor
145 – Sportovně rekreační plocha (smíšená) pro Dolní
Vítkov
146 – Občanská vybavenost Dolní Vítkov
148 – Občanská vybavenost Dolní Vítkov
Veřejně prospěšné dopravní
stavby:
5 – Přeložka silnice
III/27250 východně náměstí 1. máje
8 – Přeložka silnice II/592 na severní břeh Jeřice
9 – Veřejné parkoviště u secesního mostu
13 – Přeložení autobusového nádraží
14 – Univerzální plocha – veřejné parkoviště,
tržiště
15 – Pěší a cyklistická stezka po jižním břehu Jeřice
včetně lávky
19 – Rekonstrukce Nádražní a Pobřežní ulice včetně
propojení novým mostem
23 – Pěší nástup do podchodu pod rychlostní komunikací
30 – Komunikační spojka Vítkovská – Školní
75 – Pěší nástup k lyžařskému vleku z Andělohorské
80 – Zkapacitnění průtahu I/13
81a – Peáž rychlostní komunikace R 35
84 – Rekonstrukce přednádražního prostoru
l87 – Veřejné parkoviště pod mostem I/13 120 –
Zkapacitnění průtahu I/13
122 – Cyklistická stezka od křižovatky u obalovny
124 – Pěší nástup do podchodu
pod rychlostní komunikací
Veřejně prospěšné stavby výroby a technické vybavenosti:
74 – Reorganizace a dopravní napojení areálu u nádraží
– Výstavba centrální ČOV ve stávajícím areálu
Dále jsou za veřejně
prospěšné stavby považovány veškeré hlavní řady
inženýrských sítí a s nimi související zařízení:
- VVN a VN kabelové a venkovní rozvody a trafostanice
- VTL a STL plynovody a VTL
regulační stanice
- dálkové kabely
- vodovodní řady DN 150 a
výše, vodojemy, vrty, úpravny, ČS
- kanalizační stoky,
výtlačná potrubí, ČOV ČS