Budou autobusy do Liberce
zrušeny?
aneb
Silně podceněný večer se starostou
na téma
Regiotram Nisa
Snad kaše, která se v této souvislosti vaří, nebude tak horká, i když….
Když jsem ve středu 15. září 2004 zahajoval již 17. večer se starostou na téma “REGIOTRAM NISA, představení Studie proveditelnosti Projektu RTN-1”, bleskla mi hlavou vzpomínka na plný až přeplněný sál nabitý emocemi při některých minulých večerech, ať již tématem byly odpady, přeložka silnice či uvažovaná výstavba rohových domů.
A dnes, proběhlo mi onoho 15. září myslí, kromě mě,
místostarosty a ředitelky školní jídelny jen čtyři
občané.
Ne, nezlobil jsem se a nezlobím na své spoluobčany, že
nepřišli. Téma bylo pro ně zdánlivě odtažité, ale jen
zdánlivě. Jsem si jist, že kdyby tušili, co hrozí, bylo by
tak plno a bouřlivo, že by Michaela Jílková se svým
“Kotlem” jen mohla tiše závidět. Ovšem to, že bude
předkládána taková šílenost, která bude navrhovat
zrušení přímých spojů přes Bedřichovku a prodloužení
autobusových spojů do Liberce přes Machnín navíc přes
Ostašov, nenapadlo nikoho z těch, co nepřišli, pochopitelně
ani ve snu.
Důležitost onoho večera se starostou si ovšem plně
uvědomovali zástupci nositele a koordinátoru projektu, byli
přítomni i zástupci KÚ odboru dopravy.
Večeru se zúčastnili:
Za nositele projektu – Liberecký kraj: radní František
Gábor
Za koordinátora projektu – Investorsko inženýrská, a. s.:
vedoucí projektu Řízení a koordinace Regiotram Nisa Ing.
Jiří Lauerman a paní M. Klosová
Za členy týmu koordinátora – DVH CR, spol. s r.o. ředitel
divize Ing. Jan Kašík
GAC spol. s.r.o. Mgr. Jana Pelešková
Za KÚ odbor dopravy - Ing. Věra Mühldorfová a pan Milan
Svoboda
Nutno zdůraznit, že celý večer, kterého se též účastnil
na mé pozvání i starosta Bílého Kostela Václav Nekvapil se
svými spolupracovníky, probíhal v přátelské atmosféře,
kde jsme se dozvěděli i mnoho zajímavých informací
z celého projektu. Přes to přese všechno jsem cítil, že by
stačilo málo, například projevení pochopení pro potřeby
celého projektu v tom smyslu, že je pro nás přijatelný
kompromis, ke kterému jsem byl vyzýván, a sice, že mimo
dopravní špičku a o víkendech upřednostníme před
autobusovou dopravou vlakovou dopravu Regiotramem Nisa a situace
by se stala nezvratnou. Ne, nebojte se vážený čtenáři,
zachoval jsem se stejně tak, jak by se na mém místě zachoval
každý starosta Chrastavy. Variantu s jakýmkoli rušením
autobusových linek v rámci Regiotramu jsem jednoznačně
odmítnul. Navíc vzhledem k důležitosti postoje města jsem
zaslal příslušným orgánům stanovisko, se kterým si Vás
dovoluji seznámit v plném znění.
V Chrastavě dne 22. 9. 2004
Ing. Michael C a n o v
starosta