Vážený pan
Ing. Michael Canov
starosta města Chrastava
náměstí 1. máje 1463 31 Chrastava
V Liberci dne 12. 10. 04
Vážený pane starosto,
Investorsko inženýrská a. s. jako koordinátor a zpracovatel
Studie proveditelnosti prvního realizačního Projektu RTN-1,
který je nedílnou součástí celého Programu REGIOTRAM NISA,
obdržel Váš dopis ze dne 21. 9. 2004 adresovaný Krajskému
úřadu LK. Tento dopis podle našeho názoru zcela neodpovídá
průběhu prezentace projektu v rámci večera se starostou (15.
9. 2004) a obsahuje některé body, které považujeme za
potřebné vysvětlit.
Především je třeba konstatovat, že představená Studie
Proveditelnosti RTN-1 je pracovní verzí, určenou k
projednání a dalšímu dopracování na základě připomínek
a námětů širokého spektra dotčených subjektů. Je to
návrh, který byl zpracován ve spolupráci se všemi partnery
projektu na základě dostupných podkladů a informací. Nese v
sobě myšlenku takového řešení integrované dopravy v našem
regionu, které bude vyvážené a ve svém výsledku přínosné
pro celý region. Účelem tohoto materiálu je mimo jiné
vygenerovat a pojmenovat důležité problémy související s
přípravou celého dlouhodobého programu REGIOTRAM NISA a s
budoucím řešením veřejné dopravy všeobecně. Předpoklad
úprav organizace autobusové dopravy na úseku Chrastava Liberec
s omezeným počtem spojů integrovaných s MHD a vedených po
trase dnešní linky MHD Liberec č. 16 byl do pracovní verze
studie proveditelnosti zařazen pro posouzení uspořádání,
které povede k maximálnímu využití kapacity vozidel
REGIOTRAM NISA provozovaných v taktu přizpůsobenému poptávce
na úseku Chrastava - Liberec. Účelem studie proveditelnosti
nebylo navrhovat úpravy návazné hromadné dopravy na REGIOTRAM
NISA, pro výpočty však bylo potřeba naplnit údaje o
dopravním zatížení tratě REGIOTRAM NISA za určitých
předpokladů.
Na základě připomínek odboru dopravy Krajského úřadu
Libereckého kraje a připomínek vznesených na veřejné
prezentaci 15. 9. 2004 v Chrastavě bude tato věc znovu
vyhodnocena, podstatnější změna provozu autobusové dopravy
na úseku Chrastava - Liberec nebude brána jako základní
varianta pro další posuzování a výsledná verze studie
proveditelnosti nebude takové předpoklady uvažovat. Nižší
počet cestujících systému REGIOTRAM NISA z Chrastavy bude
zapracován do konečného posouzení a proveditelnost bude
posouzena s předpokladem obsluhy území města Chrastavy pouze
v přímé dostupnosti do 800 m od žel. stanice Chrastava.
Zároveň bude zahrnut námět na zpřístupnění stanice
Chrastava z průmyslové zóny, který bude dále koordinován se
zájmy města.
Způsob zajištění dopravní obslužnosti na území kraje
včetně konkrétního zabezpečení spojení Chrastava - Liberec
je a bude v kompetenci orgánů Libereckého kraje s nutností
jeho projednání s dotčenými městy a obcemi, při zvážení
všech organizačních i finančních možností. Jako
koordinátor projektu tedy rozhodně nemůžeme (a samozřejmě
ani nechceme) omezovat konkurenci ve veřejné dopravě, jak bylo
naznačeno ve Vašem dopise. Naším cílem a úkolem je hledat
takové řešení, které bude pro veřejnou dopravu v celém
zájmovém území optimální. A k tomu patří mj.
naplňování tezí státní dopravní politiky i krajských
rozvojových dokumentů, týkajících se lepšího využívání
možností kolejové dopravy a smysluplné integrace různých
druhů veřejné dopravy. Tomu pochopitelně musí odpovídat i
výsledný návrh řešení systému REGIOTRAM NISA.
Vyjádření pana Ing. Kašíka (DHV) v žádném případě
nebylo myšleno v tom duchu, jak ve svém dopise uvádíte. Šlo
o pokus, jak v přeneseném slova smyslu zvýraznit to, že
město Chrastava je pro Liberec důležité svojí blízkou
polohou i významem a to nejen v souvislosti, že se nachází v
trase RTN-1. Mrzí nás, že toto přirovnání bylo pochopeno
jako devalvace významu Vašeho města.
Ještě jednou bychom Vás chtěli ujistit, že není snahou
vytvářet v rámci projektu REGIOTRAM NISA nepříznivé
dopravní podmínky pro občany města Chrastava, ale naopak
nabídnout jim jiný možný a my věříme, že fungující
systém nové veřejné integrované dopravy. Jsme rovněž jako
koordinátor celého projektu připraveni přispět k
optimálnímu vyřešení některých nevyjasněných bodů,
které Studie proveditelnosti RTN - 1 obsahuje.
Závěrem Vám děkujeme za připomínky a věříme, že i za
Vaši budoucí spolupráci a podporu celému programu REGIOTRAMU
NISA.
S pozdravem
Ing. Jiří Lauerman
vedoucí projektu REGIOTRAM NISA
Na vědomí: OD KÚ LK - Ing. S. Jakešová