Město Chrastava
Plán zimní
údržby
místních komunikací
2007 - 2008
Odbor rozvoje, dotací a správy majetku
Obsah:
1.
Zimní údržba
2.
Vysvětlení základních pojmů použitých v tomto plánu
3.
Základní povinnosti vlastníka, správce a uživatelů
místních komunikací v zimním období
4.
Základní technologické postupy při zmírňování závad ve
sjízdnosti a schůdnosti
III.
Systém provádění zimní údržby místních komunikací
1. Základní činnosti při zimní údržbě místních
komunikací
2.
Limity pro zahájení prací při zimní údržbě místních
komunikací
3.
Základní údaje o zimní údržbě místních komunikací a
přehled o nasazených prostředcích *
IV. Středisko zimní údržby místních komunikací – Chrastava
V. Úložiště posypových materiálů a místa zdrojů
VI. Sklady a stanice pohonných hmot
VII.
Stanovení posloupnosti průjezdů okruhů místních komunikací
1.
Okruh I.
2.
Okruh II.
VIII.
Stanovení okruhů a pořadí komunikací pro pěší
(chodníků)
1.
Okruh I. – Protahování malotraktorem
2.
Okruh II. – Ruční úklid, pracovníci VPP
IX. Seznam neudržovaných místních komunikací
X. Kalamitní plán zimní údržby komunikací
I. Úvod
1. Zimní údržba
Úkolem zimní údržby místních komunikací je zmírňování
závad ve sjízdnosti a schůdnosti na místních komunikacích
vzniklých zimními povětrnostními vlivy a jejich důsledky, a
to tak, aby zimní údržba byla zajištěna s přihlédnutím
ke společenským potřebám na straně jedné a ekonomickým
možnostem vlastníka komunikací na straně druhé. Vzhledem
k tomu, že společenské potřeby jsou vždy vyšší než
ekonomické možnosti vlastníka místních komunikací, jsou
úkoly stanovené v tomto plánu průsečíkem společenských
potřeb uživatelů místních komunikací a možnostmi danými
ekonomickými ukazateli rozpočtu města. Obsahem plánu je proto
specifikace činností vlastníka místních komunikací
s přihlédnutím k platným právním předpisům v této
oblasti. Poněvadž v zimním období není možno závady ve
sjízdnosti a schůdnosti odstranit, nýbrž jen zmírnit a
vzhledem k tomu, že závady není možno zmírnit okamžitě na
celém území obce, stanoví tento plán i potřebné priority
údržby, a to jak místní tak i časové. Tyto priority
vyplývají z nestejné důležitosti místních komunikací a
z technických možností provádění zimní údržby. Plán
zimní údržby místních komunikací je základním dokumentem
pro provádění prací spojených se zimní údržbou těchto
komunikací a zároveň je jedním z důkazních prostředků
pro posouzení odpovědnosti vlastníka místních komunikací za
škody vzniklé uživatelům komunikací z titulu závad ve
sjízdnosti a schůdnosti.
2. Vysvětlení základních pojmů
použitých v tomto plánu
Obecně závaznými právními předpisy se rozumí:
a) Zákon č. 13/1997 Sb., o
pozemních komunikacích (dále jen zákon) ve znění
pozdějších předpisů.
b) Vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o
pozemních komunikacích (dále jen vyhláška) ve znění
pozdějších předpisů.
c) Nařízení obce č. 2/2006, kterým se vymezují úseky
místních komunikacích, na kterých se pro jejich malý
dopravní význam nezajišťuje sjízdnost a schůdnost
odstraňováním sněhu a náledí zimní údržbě komunikací
(dále jen nařízení).
Zimní údržbou komunikací se rozumí:
zmírňování závad ve sjízdnosti a schůdnosti na
místních komunikacích, které byly způsobeny povětrnostními
vlivy a podmínkami za zimních situací (§ 41, odst. 1
vyhlášky).
Sjízdnost místních komunikací:
je takový stav místních komunikací, který umožňuje
bezpečný pohyb silničních a jiných vozidel přizpůsobený
stavebnímu stavu a dopravně technickému stavu těchto
místních komunikací a povětrnostním situacím a jejich
důsledkům (§ 26, odst. 1 zákona).
Schůdnost místních komunikací a
průjezdních úseků silnic v zastavěném území obce:
je takový stav místních komunikací, který umožňuje
bezpečný pohyb chodců přizpůsobený stavebnímu stavu a
dopravně technickému stavu těchto komunikací, povětrnostním
situacím a jejich důsledkům (§ 26, odst. 2 zákona).
Závadou ve sjízdnosti:
je taková změna ve sjízdnosti místní komunikace, kterou
nemůže řidič vozidla předvídat při pohybu vozidla
přizpůsobeném stavebnímu stavu a dopravně technickému stavu
těchto místních komunikací a povětrnostním situacím a
jejich důsledkům (§ 26, odst. 6 zákona).
Závadou ve schůdnosti:
je taková změna ve schůdnosti místní komunikace, kterou
nemůže chodec předvídat při pohybu přizpůsobeném
stavebnímu stavu a dopravně technickému stavu komunikace a
povětrnostním situacím a jejich důsledkům (§ 26, odst. 7
zákona).
Vlastníkem místních komunikací:
je obec (§ 9, odst. 1 zákona).
Správcem místních komunikací:
je město Chrastava. Správa je vykonávána Odborem dotací,
rozvoje a správy majetku. Zimní údržbu místních komunikací
provádí smluvní dodavatel.
Neudržované úseky místních komunikací:
jsou úseky, které se v zimě neudržují, jednak pro jejich
malý dopravní význam (§ 27, odst. 6 zákona), jednak pro
technickou nebo ekonomickou nemožnost zimní údržby – viz kap. IX.
Vlastník nemovitosti,:
která v zastavěném území obce hraničí se silnicí nebo
místní komunikací, je fyzická nebo právnická osoba, která
odpovídá za škody, jejichž příčinou byla závada ve
schůdnosti na přilehlém chodníku (§ 27, odst. 4 zákona).
Zimním obdobím:
se rozumí doba od 1. listopadu daného roku do 31. března
následujícího roku. V tomto období se zimní údržba
místních komunikací zajišťuje podle tohoto plánu. Pokud
vznikne zimní povětrností situace mimo toto období,
zmírňují se závady ve sjízdnosti a schůdnosti bez
zbytečných odkladů přiměřeně ke vzniklé situaci a
technickým možnostem vlastníka (správce) místních
komunikací.
3. Základní povinnosti vlastníka, správce a uživatelů místních komunikací v zimním období
Základní povinnosti vlastníka a správce místních komunikací:
Základní povinnosti uživatelů místních komunikací
4. Základní technologické postupy při
zmírňování závad ve sjízdnosti a schůdnosti
Při výkonu zimní údržby se v souladu se schváleným
plánem zimní údržby použije taková dostupná technologie,
která nejlépe vyhovuje místním podmínkám a pořadí
důležitosti místních komunikací s přihlédnutím k
technologiím a postupům uvedeným dle vyhlášky a pořadí
důležitosti komunikací.
Odklízení sněhu mechanickými prostředky
Odklízení sněhu mechanickými prostředky je z ekologického
i ekonomického hlediska nejvhodnější technologií zimní
údržby. Sníh je za obvyklé zimní situace nutno odstraňovat
podle možností dříve, tak aby nedošlo k jeho ujetí
provozem. S odklízením sněhu se začíná v době, kdy
vrstva napadlého sněhu dosáhne 5 cm. Při trvalém sněžení
se odstraňování sněhu provádí periodicky. Po skončeném
pluhování nemá zbytková vrstva sněhu přesáhnout 3 cm.
S posypem komunikací se začíná až po odstranění sněhu.
Zdrsňování náledí nebo ujetých
sněhových vrstev posypem inertními zdrsňovacími materiály
Účinek posypu inertními materiály spočívá v tom, že
jednotlivá zrna posypového materiálu ulpí na povrchu náledí
nebo zhutněného sněhu, čímž se zvýší koeficient tření.
Toto zvýšení je však malé a proto pouze zmírňuje kluzkost
komunikace. Pro posyp náledí je vhodný jemnozrnný materiál a
pro posyp nezledovatělých ujetých sněhových vrstev je
vhodné použít materiál a větším obsahem hrubých frakcí.
Posyp se provádí v celé šířce komunikace případně
v celé šířce dopravního pruhu.
Odstraňování sněhu, náledí nebo
ujetých sněhových vrstev za pomocí chemických
rozmrazovacích materiálů
Chemické rozmrazovací materiály se aplikují až na zbytkovou
vrstvu sněhu, kterou již nelze odstranit nebo snížit
mechanickými prostředky Těmito materiály lze účinně a
rychle odstraňovat náledí (do tloušťky cca 2 mm) nebo vrstvy
uježděného sněhu do tloušťky cca 2 cm. Na vyšší vrstvy
je nutný opakovaný postup a součinnost mechanických
prostředků.
Odstraňování sněhu a náledí na
místních komunikacích IV. třídy (chodníky atd.)
Správce na určených místních komunikací IV. třídy
zmírňuje závady ve schůdnosti podle pořadí stanoveném
v tomto plánu. Odstraňování je prováděno pomocí
mechanizačních prostředků i ručního odklízení sněhu.
Ruční úklid sněhu a ruční posyp
Ruční úklid sněhu a ruční posyp se provádí zpravidla na
místech, které jsou pro mechanizační prostředky
nepřístupné. Z důvodu bezpečnosti a ochrany zdraví
pracovníků, kteří takovýto druh práce zajišťují, se
ruční posyp a ruční úklid sněhu provádí pouze za denního
světla, v noci pak pouze na místech, které jsou řádně
osvětleny.
Městský úřad Chrastava -
sekretariát 482 363 811
Ing. Miroslav Chvála tajemník MěÚ 482 363 813
(607 767 759 mob.)
Jiří Timulák vedoucí ORM 482 363 821 (777 232 054 mob.)
Josef Bartoš referent ORM 485 363 861 (723 220 120 mob.)
Technické a stavební služby a.s. -
485 143 287
Ing. Tomáš Paleček ředitel společnosti 724 553 978 mob.
Jindrák Miroslav technik 604 934 291 mob.
Krajská správa silnic LK -
vrátnice 482 416 111
dispečink zimní údržby 482 416 164
Policie ČR, Chrastava - obvodní oddělení 485 143 092
Firma Bohuslav Pelc a syn - 482 820 509
pan Pelc st. 775 735 990 mob.
pan Pelc ml. 728 620 910 mob.
pan Polák 607 664 376 mob.
Pohotovost pracovníků TSS a.s.:
Michal Hrnko, Jitrava 159, Rynoltice 608 269 612 mob. (okruh I.)
Pavel Kořízek, Střelecký vrch 699, Chrastava 728 877 905 mob.
(okruh II.)
Pavel Košek, Liberecká 457, Chrastava 728 167 804 mob. (okruh
I.)
Zdeněk Zoul, Střelecký vrch 694, Chrastava 728 520 843 mob.
(okruh II.)
III. Systém provádění zimní údržby místních komunikací
1. Základní
činnosti při zimní údržbě místních komunikací
Mezi základní činnosti při provádění zimní údržby
místních komunikací patří:
Vzhledem k místním podmínkám a možnostem je zimní údržba místních komunikací rozdělena do dvou přibližně stejně náročných a zároveň současně se provádějících okruhů I. a II. (viz kap. VII.) ve stejné důležitosti I. pořadí (§ 42 vyhlášky). Zimní údržba je prováděna dodavatelsky firmou Technické a stavební služby a.s. Chrastava (TSS a.s.) s účastí subdodavatelů. Řidiči provádějící údržbu v nočních hodinách pouze protahují místní komunikace a předávají ráno okruhy s informacemi o stavu a ostatních údajích se záznamem do deníku zimní údržby, který je veden TSS a.s. Hlavním údajem v deníku zimní údržby je: povětrnostní situace, zaměstnanci a vedoucí směny, vozidla a mechanizmy v provozu, stav sjízdnosti komunikací a průběh směny (čas zahájení údržby, místo a čas vzájemného předávání směn, chronologický záznam důležitých událostí, upozornění na závady, hlášení situace od jiných orgánů apod.). V případě komplikací a vyšší časové ztráty v jednom z okruhů řidič tento úsek vynechá a pokračuje dále po okruhu. Tato místa se ošetří dle rozhodnutí ředitele TSS a.s. po konzultaci s vedoucím ORM MěÚ Chrastava. Požadavky zainteresovaných orgánů, institucí a občanů budou prováděny až po projetí okruhů. O změně oproti sledu průjezdů okruhů rozhoduje ředitel TSS a.s. a aktuálně o tom bude informovat vedoucího ORM (popř. další pracovníky odboru ORM). Údržba chodníků mechanizačními prostředky je prováděna v okruhu I., u chodníků stanovených v prvním a druhém pořadí. Okruh II. je udržovaný pomocí pracovníků VPP a zajišťovaný odborem ORM. Komunikace schválené nařízením jako neudržované, na nichž se neprovádí údržba pro malý dopravní význam nebo z důvodů technických a finančních možností jsou uvedeny – viz. kap. IX. Pracovníci provádějící zimní údržbu musí být řádně proškoleni dle vyhlášky č. 104/1997 Sb. (v platném znění).
2. Limity pro zahájení prací při zimní údržbě místních komunikací
3. Základní údaje o zimní údržbě místních komunikací a přehled o nasazených prostředcích
IV. Středisko zimní údržby místních komunikací – Chrastava
Zástupce střediska: Ing. Tomáš Paleček
Hlavní stanoviště: Technické a stavební služby a.s.,
Liberecká 35, 463 31 Chrastava
Telefon: 485 143 287
V celém obvodu města Chrastavy je v případě potřeby
prováděno odstraňování sněhu z místních komunikací a
jejich udržování ve sjízdném stavu ve dvousměnném provozu.
1) 05:00 – 21:00 hodin Po - Pá protahuje
a sype TSS a.s.
05.00 – 18.00 hodin So – Ne, svátek, Silvestr 07,
Velikonoce 08 protahuje a sype pohotovost TSS a.s.
2) 21:00 – 05:00 hodin Po - Pá pouze
protahuje Firma Bohuslav Pelc
18:00 – 05:00 hodin So – Ne, svátek, Silvestr 07,
Velikonoce 08 protahuje a sype pohotovost Firma Bohuslav
Pelc
Mechanizační prostředky k zimní údržbě komunikací
Vlastní TSS a.s.:
1) LI 56 26 traktor Z 7745 Teslík Jaroslav
2) LI 61 35 traktor Z 7745 Teslík Jaroslav
3) 1L2 12-13 Multicar M 26 Zoul Zdeněk, Košek Pavel
4) Malotraktor UNI 8 + radlice Teslík Jaroslav
5) 2L1 72-60 Multicar M 26 Hrnko Michal, Kořízek Pavel
Cizí: Firma Bohuslav Pelc a syn:
1) LI 65 89 traktor Z 10540
2) LI 56 70 traktor Z 7211
Cestářské práce: Kučera Jiří
V. Úložiště posypových materiálů a místa zdrojů
1) Dvůr TSS a.s. Chrastava, Liberecká 35,
Chrastava
2) V případě další potřeby je sjednán odběr: písek –
Hrádecké pískovny (Václavice), kamenná drť –BERON, a.s.
(Krásný Les), písek, drť – Liberecká obalovna, s.r.o.;
sůl – AGRO (Mimoň)
VI. Sklady a stanice pohonných hmot
1) Vlastní sklad pohonných hmot není.
2) Čerpací stanice pohonných hmot: EURO OIL Chrastava,
silnice I/13 (Po – Ne 5:30 – 22:00), BENZINA Chrastava,
Nádražní ul. (Po – Ne 5:00 – 22:00)
VII. Stanovení posloupnosti průjezdů okruhů místních komunikací
Poř.č. |
Označení | Název a popis lokality | Délka v m |
1. | 008c | Školní ul – škola, cesta na Vysokou (vč. čp. 4 Proboštovi a čp. 228 Hamplovi) | 2.790 |
2. | 009c | Cesta k Dětskému výchovnému ústavu | 319 |
3. | 10c | Richtrův vrch | 312 |
4. | 013c | Kostelní | 280 |
5. | park – hlavní cesta | 350 |
|
6. | Vítkov nad otočkou autobusu (vč. otočky) | 500 |
|
7. | Vítkov u školy | 100 |
|
8. | Vítkov – samota ke kravínu | 1.500 |
|
9. | 002c | Vítkov – od knihovny k obchodu (kolem kostela) | 634 |
10. | 004c, 005c | Vítkov – bytovky + p.p.č. 695/2 před hostincem | 123 |
11. | Vítkov – Flemingovi | 130 |
|
12. | Václavická – k čp. 72 (Svobodovi, Culkovi) | 50 |
|
13. | Vítkovská – k čp. 179 (Válkovi) | 100 |
|
14* | 006c | Vítkovská k čp. 109 (p. Jarošová) | 120 |
15. | 007c | Sportovní | 718 |
16. | 012c | Vítkovská – cesta za SEPPEM | 70 |
17. | Vítkovská – park (cesta ke garážím) | 200 |
|
18. | 011c | Družstevní – dolů k panelárně | 118 |
19. | 014c | Družstevní | 405 |
20. | 016c | Družstevní – dolů k mostku u Führichova domu | 77 |
21. | 015c | V. Nejedlého | 187 |
22. | 018c | Mlýnská | 196 |
23. | 060c | Malá Pobřežní | 203 |
24. | 061c | Malá Kostelní | 64 |
25. | 063c | Mostní | 158 |
26. | 062c | Alšova + hrubě autobus. nádr. + Hasiči před vraty | 132 +120 |
27. | 059c | náměstí 1. máje | 115 |
28. | 034c | Muzejní | 91 |
29. | 058c | Loudátova | 218 |
30. | 002b | Revoluční | 472 |
31. | 001b | Turpišova | 312 |
32. | 054c,056c,057c | Soudní + cesta k obchodu Winner | 301 |
33. | 055c | Bezručova + propoj za ŠJ a DPS | 318 |
34. | 053c | Stř. vrch – od čp. 487 (Miroszkovi) po čp. 714 | 185 |
35. | 051c, 052c | Střelecký vrch – stará zástavba – okruh | 374 |
36. | 035c, 036c | Luční + MŠ Luční | 500 |
37. | 037c,038c,039c | Cihlářská | 400 |
38.* | 040c | Liberecká – odbočka k čp. 522 (p. Ševčíková) | 155 |
39. | 041c | Liberecká – odbočka k čp. 457 (Koškovi) | 102 |
40. | 049c, 050c | Střelecký vrch – staré paneláky | 253 |
41. | 042c,043c,044c | Textilanská | 718 |
42. | 045c,046c,047c,048c | Střelecký vrch – nová zástavba | 691 |
43. | Panelová cesta do Nádražní | 500 |
|
44. | Autobusové nádraží | 200 |
|
45. | 004b | Bílokostelecká | 784 |
46.* | 068c | Sedmidomská + ul. naproti (Šimonka) | 230 |
47. | 069c, 070c | Větrná | 262 |
48. | 071c,072c,073c,074c | Bílokostelecká – okruh | 591 |
49. | 065c, 066c, 067c | Polní + odbočky | 484 |
50. | 003b, 076c | Pobřežní – až k ČOV | 1.317 |
51. | 078c | Pobřežní – od čp. 6 (p. Šulcová) nahoru | 150 |
52. | 080c | Pobřežní – po čp. 136 | 150 |
53. | 079c | Nádražní – mostek – Pobřežní | 62 |
54. | 081c | Malá nádražní | 526 |
celkem | 20.427 |
Poř.č. |
Označení | Název a popis lokality | Délka v m |
1. | 100c | Andělská Hora – cesta k návsi | 110 |
2. | 103c | Andělská Hora – přes náves k hájence + 5 nových domků | 458 |
3. | 106c | Andělská Hora – od kostela na spodní cestu | 164 |
4. | 107c,108c,109c | Andělská Hora – okruh za kostelem | 291 |
5. | 101c | Andělská Hora – dolní cestu od podchodu po schody k nádraží | 419 |
6. | 102c | Andělská Hora – přes náves k čp. 2 (Kocúrovi) | 284 |
7. | 104c | Andělská Hora – pod čp. 10 (Krágovi) | 61 |
8. | 110c, 111c | Andělská Hora – po čp. 62 (Volejníkovi) a k ROTEC | 156 |
9. | 112c | Andělská Hora – cesta do kolonky | 657 |
10. | 113c,114c,115c | Andělská Hora – kolonka | 232 |
11. | 099c | Andělská Hora – čp. 57 (Husákovi) | 122 |
12. | 097c | Andělohorská – Stará Ještědská k čp. 285 | 297 |
13. | 090c | Tovární | 429 |
14. | 096c | Na hůrce | 178 |
15. | 098c, 085c | Ještědská k čp. 596 | 888 |
16. | 084c, 095c | Nový domov – cesta kolem garáží | 497 |
17. | 093c, 094c | Tovární – okruhy okolo LVZ | 326 |
18. | 086c, 091c | Lipová, Malá Tovární | 444 |
19. | 092c | Tovární – před LVZ | 79 |
20. | 089c | Andělohorská – k čp. 36 (Zaplatílkovi) | 97 |
21. | 087c | Andělohorská – kolem paneláků | 136 |
22. | 088c | Andělohorská –k sídlu STRABAG, a.s. | 59 |
23. | 082c, 083c | Barandov – cca 50 m za vjezdem do bývalého areálu Drobného zboží – po konec katastru Chrastava | 854 |
24. | 005b | Nádražní – k ČD | 148 |
25. | 033c | Hřbitovní a 1 parkoviště | 266 |
26. | 032c | Frýdlantská – k čp. 123 Fejfar | 150 |
27. | 029c | Frýdlantská – Víska | 2.560 |
28. | 028c,030c,031c | Frýdlantská – okruh okolo čp. 11 k čp. 91 | 1.165 |
29. | 027c | Frýdlantská – za čp. 133 (Kopáňkovi) | 180 |
30. | 026c | Frýdlantská – k čp. 111 | 116 |
31. | 025c | Frýdlantská – nad Textilanou | 594 |
32. | 024c | Frýdlantská – čp. 66 (Vielkindovi) | 63 |
33. | 022c | Frýdlantská – čp.21 (Markovi) | 1333 |
34. | 021c | Frýdlantská malá – za čp. 42 (Nováková) | 160 |
celkem | 13.973 |
Okruh I. 20.427 m
Okruh II. 13.973 m
Udržované místní komunikace, celkem min.
34.400 m
* označené položky jsou pozemní komunikace, které jsou
na cizích pozemcích, ale z funkčního hlediska a dopravního
významu jsou považovány za místní komunikace.
VIII. Stanovení okruhů a pořadí komunikací pro pěší (chodníků)
1) Okruh I. – Protahování malotraktorem
1. pořadí: | |||
Poř.č. |
Označení | Název a popis lokality | Délka v m |
1. | Park na náměstí | 100 |
|
2. | Turpišova – od ZŠ ke školní jídelně(ŠJ), vlevo | 120 |
|
3. | Soudní – od DPS (ŠJ, kulturní dům) k Žitavské | 150 |
|
4. | Turpišova – od ŠJ k poště, před kinem | 300 |
|
5. | Nádražní + chodník před prodejnou Plus | 2.500 +110 |
|
6. | Andělohorská – dlážděný chodník | 350 |
|
7. | Ještědská – podchod | 235 |
|
8. | Turpišova – pěší zóna, tržnice | 300 |
|
9. | Autobusové nádraží a chodníky od Pluta k mostu | 400 |
|
10. | Bílokostelecká – okolo DPS | 200 |
|
11. | 064c | Pobřežní – bungalovy (Komárkovi) | 125 |
celkem | 4.890 |
2. pořadí: | |||
Poř.č. |
Označení | Název a popis lokality | Délka v m |
1. | Střelecký vrch – sídliště | 1.500 |
|
2. | Liberecká ulice – nový chodník | 450 |
|
3. | Revoluční ulice – vpravo | 300 |
|
4. | Frýdlantská ulice – obě strany dle možností techniky | 850 |
|
5. | Hřbitov | 100 |
|
celkem | 3.200 |
2) Okruh II. – Ruční úklid, pracovníci VPP
Poř.č. |
Označení | Název a popis lokality | Délka v m |
1. | náměstí – čp.1, čp. 250, před ZŠ, Laurou a knihkupectvím | 90 |
|
2. | Turpišova – od ZŠ ke kulturnímu centru, vpravo | 120 |
|
3. | Soudní – před DPS a jídelnou – dočištění chodníků dle potřeby, Turpišova | 220 |
|
4. | Bezručova – před bývalým sídlem městského úřadu | 60 |
|
5. | Liberecká – okolo muzea a knihovny | 45 |
|
6. | Liberecká – podél parkoviště u muzea | 30 |
|
7. | Liberecká – před TSS, od Koruny schody ke hřbitovu | 130 |
|
8. | Autobusové nádraží | 200 |
|
9. | Lávky přes Jeřici | 130 |
|
10. | Revoluční ulice – vlevo | 300 |
|
11. | Eichstättská cesta | 110 |
|
12. | Frýdlantská – dočištění chodníků v úzkých místech | 1000 |
|
13. | Střelecký vrch – dočištění chodníků dle potřeby | 560 |
|
celkem | 2.995 |
Chodníky – protahování malotraktorem
(1.+2. pořadí) 8.090 m
Chodníky – ruční úklid, VPP 2.995 m
Udržované místní komunikace IV. tř., celkem min. 11.085 m
IX. Seznam neudržovaných místních komunikací
Níže uvedené úseky místních komunikací jsou schválené nařízením obce č. 2/2006, kterým se vymezují úseky místních komunikacích, na kterých se pro jejich malý dopravní význam nezajišťuje sjízdnost a schůdnost odstraňováním sněhu a náledí zimní údržbou komunikací.
Poř.č. |
Označení | Název a popis lokality | Délka v m |
1. | 098c | Ještědská (č.p. 596) od sv. Jána na Andělskou Horu (č.p. 285) | 300 |
2. | ----- | ----- | ----- |
celkem | 300 |
Neudržované místní komunikace, celkem min. 300 m
X. Kalamitní plán zimní údržby komunikací
Pro případ sněhové kalamity ve městě Chrastava je uvažováno o nasazení dalších těžkých mechanismů na odklízení sněhu.
Další smluvně zajištěné mechanismy
1) Nakladač UNC 061 STAVOEFEKTA PLUS s.r.o., Liberec
2. Nákladní vozy STAVOEFEKTA PLUS s.r.o., Liberec
Uvedené mechanismy jsou využívány příslušnou firmou pro vlastní činnost.
Deponie sněhu ze sněhových bariér
Jako deponie sněhu byla vybrána z majetku města spodní část pozemkové parcely č. 21 v k. ú. Dolní Chrastava, odpovídající místním podmínkám.
Ing. Michael Canov - starosta
Miloslav Pilař - místostarosta
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Město Chrastava, www.chrastava.cz
Zpracoval: J. Bartoš, J .Timulák – Odbor rozvoje, dotací a
správy majetku
Datum: 19. října 2007, Chrastava
Schváleno usnesením RM č. 200713/X ze dne 29. 10. 2007