Město Chrastava

Plán zimní údržby
místních komunikací
2007 - 2008

Odbor rozvoje, dotací a správy majetku

www.chrastava.cz

Obsah:

I. Úvod

1. Zimní údržba
2. Vysvětlení základních pojmů použitých v tomto plánu
3. Základní povinnosti vlastníka, správce a uživatelů místních komunikací v zimním období
4. Základní technologické postupy při zmírňování závad ve sjízdnosti a schůdnosti

II. Seznam důležitých telefonních spojení na pracovníky odpovědných za zimní údržbu místních komunikací

III. Systém provádění zimní údržby místních komunikací
1. Základní činnosti při zimní údržbě místních komunikací
2. Limity pro zahájení prací při zimní údržbě místních komunikací
3. Základní údaje o zimní údržbě místních komunikací a přehled o nasazených prostředcích *

IV. Středisko zimní údržby místních komunikací – Chrastava

V. Úložiště posypových materiálů a místa zdrojů

VI. Sklady a stanice pohonných hmot

VII. Stanovení posloupnosti průjezdů okruhů místních komunikací
1. Okruh I.
2. Okruh II.

VIII. Stanovení okruhů a pořadí komunikací pro pěší (chodníků)
1. Okruh I. – Protahování malotraktorem
2. Okruh II. – Ruční úklid, pracovníci VPP

IX. Seznam neudržovaných místních komunikací

X. Kalamitní plán zimní údržby komunikací

I. Úvod

1. Zimní údržba
Úkolem zimní údržby místních komunikací je zmírňování závad ve sjízdnosti a schůdnosti na místních komunikacích vzniklých zimními povětrnostními vlivy a jejich důsledky, a to tak, aby zimní údržba byla zajištěna s přihlédnutím ke společenským potřebám na straně jedné a ekonomickým možnostem vlastníka komunikací na straně druhé. Vzhledem k tomu, že společenské potřeby jsou vždy vyšší než ekonomické možnosti vlastníka místních komunikací, jsou úkoly stanovené v tomto plánu průsečíkem společenských potřeb uživatelů místních komunikací a možnostmi danými ekonomickými ukazateli rozpočtu města. Obsahem plánu je proto specifikace činností vlastníka místních komunikací s přihlédnutím k platným právním předpisům v této oblasti. Poněvadž v zimním období není možno závady ve sjízdnosti a schůdnosti odstranit, nýbrž jen zmírnit a vzhledem k tomu, že závady není možno zmírnit okamžitě na celém území obce, stanoví tento plán i potřebné priority údržby, a to jak místní tak i časové. Tyto priority vyplývají z nestejné důležitosti místních komunikací a z technických možností provádění zimní údržby. Plán zimní údržby místních komunikací je základním dokumentem pro provádění prací spojených se zimní údržbou těchto komunikací a zároveň je jedním z důkazních prostředků pro posouzení odpovědnosti vlastníka místních komunikací za škody vzniklé uživatelům komunikací z titulu závad ve sjízdnosti a schůdnosti.

2. Vysvětlení základních pojmů použitých v tomto plánu
Obecně závaznými právními předpisy se rozumí:
a) Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích (dále jen zákon) ve znění pozdějších předpisů.
b) Vyhláška č. 104/1997 Sb.,
kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích (dále jen vyhláška) ve znění pozdějších předpisů.
c) Nařízení obce č. 2/2006,
kterým se vymezují úseky místních komunikacích, na kterých se pro jejich malý dopravní význam nezajišťuje sjízdnost a schůdnost odstraňováním sněhu a náledí zimní údržbě komunikací (dále jen nařízení).

Zimní údržbou komunikací se rozumí:
zmírňování závad ve sjízdnosti a schůdnosti na místních komunikacích, které byly způsobeny povětrnostními vlivy a podmínkami za zimních situací (§ 41, odst. 1 vyhlášky).

Sjízdnost místních komunikací:
je takový stav místních komunikací, který umožňuje bezpečný pohyb silničních a jiných vozidel přizpůsobený stavebnímu stavu a dopravně technickému stavu těchto místních komunikací a povětrnostním situacím a jejich důsledkům (§ 26, odst. 1 zákona).

Schůdnost místních komunikací a průjezdních úseků silnic v zastavěném území obce:
je takový stav místních komunikací, který umožňuje bezpečný pohyb chodců přizpůsobený stavebnímu stavu a dopravně technickému stavu těchto komunikací, povětrnostním situacím a jejich důsledkům (§ 26, odst. 2 zákona).

Závadou ve sjízdnosti:
je taková změna ve sjízdnosti místní komunikace, kterou nemůže řidič vozidla předvídat při pohybu vozidla přizpůsobeném stavebnímu stavu a dopravně technickému stavu těchto místních komunikací a povětrnostním situacím a jejich důsledkům (§ 26, odst. 6 zákona).

Závadou ve schůdnosti:
je taková změna ve schůdnosti místní komunikace, kterou nemůže chodec předvídat při pohybu přizpůsobeném stavebnímu stavu a dopravně technickému stavu komunikace a povětrnostním situacím a jejich důsledkům (§ 26, odst. 7 zákona).

Vlastníkem místních komunikací:
je obec (§ 9, odst. 1 zákona).

Správcem místních komunikací:
je město Chrastava. Správa je vykonávána Odborem dotací, rozvoje a správy majetku. Zimní údržbu místních komunikací provádí smluvní dodavatel.

Neudržované úseky místních komunikací:
jsou úseky, které se v zimě neudržují, jednak pro jejich malý dopravní význam (§ 27, odst. 6 zákona), jednak pro technickou nebo ekonomickou nemožnost zimní údržby –
viz kap. IX.

Vlastník nemovitosti,:
která v zastavěném území obce hraničí se silnicí nebo místní komunikací, je fyzická nebo právnická osoba, která odpovídá za škody, jejichž příčinou byla závada ve schůdnosti na přilehlém chodníku (§ 27, odst. 4 zákona).

Zimním obdobím:
se rozumí doba od 1. listopadu daného roku do 31. března následujícího roku. V tomto období se zimní údržba místních komunikací zajišťuje podle tohoto plánu. Pokud vznikne zimní povětrností situace mimo toto období, zmírňují se závady ve sjízdnosti a schůdnosti bez zbytečných odkladů přiměřeně ke vzniklé situaci a technickým možnostem vlastníka (správce) místních komunikací.

3. Základní povinnosti vlastníka, správce a uživatelů místních komunikací v zimním období

Základní povinnosti vlastníka a správce místních komunikací:

Základní povinnosti uživatelů místních komunikací

4. Základní technologické postupy při zmírňování závad ve sjízdnosti a schůdnosti
Při výkonu zimní údržby se v souladu se schváleným plánem zimní údržby použije taková dostupná technologie, která nejlépe vyhovuje místním podmínkám a pořadí důležitosti místních komunikací s přihlédnutím k technologiím a postupům uvedeným dle vyhlášky a pořadí důležitosti komunikací.

Odklízení sněhu mechanickými prostředky
Odklízení sněhu mechanickými prostředky je z ekologického i ekonomického hlediska nejvhodnější technologií zimní údržby. Sníh je za obvyklé zimní situace nutno odstraňovat podle možností dříve, tak aby nedošlo k jeho ujetí provozem. S odklízením sněhu se začíná v době, kdy vrstva napadlého sněhu dosáhne 5 cm. Při trvalém sněžení se odstraňování sněhu provádí periodicky. Po skončeném pluhování nemá zbytková vrstva sněhu přesáhnout 3 cm. S posypem komunikací se začíná až po odstranění sněhu.

Zdrsňování náledí nebo ujetých sněhových vrstev posypem inertními zdrsňovacími materiály
Účinek posypu inertními materiály spočívá v tom, že jednotlivá zrna posypového materiálu ulpí na povrchu náledí nebo zhutněného sněhu, čímž se zvýší koeficient tření. Toto zvýšení je však malé a proto pouze zmírňuje kluzkost komunikace. Pro posyp náledí je vhodný jemnozrnný materiál a pro posyp nezledovatělých ujetých sněhových vrstev je vhodné použít materiál a větším obsahem hrubých frakcí. Posyp se provádí v celé šířce komunikace případně v celé šířce dopravního pruhu.

Odstraňování sněhu, náledí nebo ujetých sněhových vrstev za pomocí chemických rozmrazovacích materiálů
Chemické rozmrazovací materiály se aplikují až na zbytkovou vrstvu sněhu, kterou již nelze odstranit nebo snížit mechanickými prostředky Těmito materiály lze účinně a rychle odstraňovat náledí (do tloušťky cca 2 mm) nebo vrstvy uježděného sněhu do tloušťky cca 2 cm. Na vyšší vrstvy je nutný opakovaný postup a součinnost mechanických prostředků.

Odstraňování sněhu a náledí na místních komunikacích IV. třídy (chodníky atd.)
Správce na určených místních komunikací IV. třídy zmírňuje závady ve schůdnosti podle pořadí stanoveném v tomto plánu. Odstraňování je prováděno pomocí mechanizačních prostředků i ručního odklízení sněhu.

Ruční úklid sněhu a ruční posyp
Ruční úklid sněhu a ruční posyp se provádí zpravidla na místech, které jsou pro mechanizační prostředky nepřístupné. Z důvodu bezpečnosti a ochrany zdraví pracovníků, kteří takovýto druh práce zajišťují, se ruční posyp a ruční úklid sněhu provádí pouze za denního světla, v noci pak pouze na místech, které jsou řádně osvětleny.

II. Seznam důležitých telefonních spojení na pracovníky odpovědných za zimní údržbu místních komunikací

Městský úřad Chrastava - sekretariát 482 363 811
Ing. Miroslav Chvála tajemník MěÚ 482 363 813 (607 767 759 mob.)
Jiří Timulák vedoucí ORM 482 363 821 (777 232 054 mob.)
Josef Bartoš referent ORM 485 363 861 (723 220 120 mob.)

Technické a stavební služby a.s. - 485 143 287
Ing. Tomáš Paleček ředitel společnosti 724 553 978 mob.

Jindrák Miroslav technik 604 934 291 mob.

Krajská správa silnic LK - vrátnice 482 416 111
dispečink zimní údržby 482 416 164

Policie ČR, Chrastava - obvodní oddělení 485 143 092

Firma Bohuslav Pelc a syn - 482 820 509
pan Pelc st. 775 735 990 mob.
pan Pelc ml. 728 620 910 mob.
pan Polák 607 664 376 mob.

Pohotovost pracovníků TSS a.s.:
Michal Hrnko, Jitrava 159, Rynoltice 608 269 612 mob. (okruh I.)
Pavel Kořízek, Střelecký vrch 699, Chrastava 728 877 905 mob. (okruh II.)
Pavel Košek, Liberecká 457, Chrastava 728 167 804 mob. (okruh I.)
Zdeněk Zoul, Střelecký vrch 694, Chrastava 728 520 843 mob. (okruh II.)

III. Systém provádění zimní údržby místních komunikací

1. Základní činnosti při zimní údržbě místních komunikací
Mezi základní činnosti při provádění zimní údržby místních komunikací patří:

Vzhledem k místním podmínkám a možnostem je zimní údržba místních komunikací rozdělena do dvou přibližně stejně náročných a zároveň současně se provádějících okruhů I. a II. (viz kap. VII.) ve stejné důležitosti I. pořadí (§ 42 vyhlášky). Zimní údržba je prováděna dodavatelsky firmou Technické a stavební služby a.s. Chrastava (TSS a.s.) s účastí subdodavatelů. Řidiči provádějící údržbu v nočních hodinách pouze protahují místní komunikace a předávají ráno okruhy s informacemi o stavu a ostatních údajích se záznamem do deníku zimní údržby, který je veden TSS a.s. Hlavním údajem v deníku zimní údržby je: povětrnostní situace, zaměstnanci a vedoucí směny, vozidla a mechanizmy v provozu, stav sjízdnosti komunikací a průběh směny (čas zahájení údržby, místo a čas vzájemného předávání směn, chronologický záznam důležitých událostí, upozornění na závady, hlášení situace od jiných orgánů apod.). V případě komplikací a vyšší časové ztráty v jednom z okruhů řidič tento úsek vynechá a pokračuje dále po okruhu. Tato místa se ošetří dle rozhodnutí ředitele TSS a.s. po konzultaci s vedoucím ORM MěÚ Chrastava. Požadavky zainteresovaných orgánů, institucí a občanů budou prováděny až po projetí okruhů. O změně oproti sledu průjezdů okruhů rozhoduje ředitel TSS a.s. a aktuálně o tom bude informovat vedoucího ORM (popř. další pracovníky odboru ORM). Údržba chodníků mechanizačními prostředky je prováděna v okruhu I., u chodníků stanovených v prvním a druhém pořadí. Okruh II. je udržovaný pomocí pracovníků VPP a zajišťovaný odborem ORM. Komunikace schválené nařízením jako neudržované, na nichž se neprovádí údržba pro malý dopravní význam nebo z důvodů technických a finančních možností jsou uvedeny – viz. kap. IX. Pracovníci provádějící zimní údržbu musí být řádně proškoleni dle vyhlášky č. 104/1997 Sb. (v platném znění).

2. Limity pro zahájení prací při zimní údržbě místních komunikací

  1. Při odstraňování sněhu v době pracovní nejdéle do 30 minut od zjištění, že vrstva napadlého sněhu dosáhla 5 cm. V době mimopracovní při domácí pohotovosti pracovníků do 60 minut po zjištění, že vrstva napadlého sněhu dosáhla 5 cm.
  2. Při posypu inertními materiály (chemickými materiály) pro zmírnění závad kluzkosti: v době pracovní nejdéle do 30 minut po zjištění, že se na místních komunikacích zhoršila sjízdnost nebo schůdnost vytvořením kluzkosti. V době mimopracovní při domácí pohotovosti pracovníků do 60 minut po zjištění zhoršení sjízdnosti nebo schůdnosti.
  3. Lhůta pro zmírňování závad ve sjízdnosti (schůdnosti) místních komunikací je stanovena dle lhůt pro pořadí důležitosti místních komunikací (§ 46 vyhlášky). Při výkonu zimní údržby za běžných povětrnostních vlivů a podmínek za zimních situací jsou stanoveny místní komunikace ve stanovených okruzích ve stejném I. pořadí důležitosti. Přihlédnuto je pouze k významu a dále logickému členění u posloupnosti v jednotlivých okruzích.

3. Základní údaje o zimní údržbě místních komunikací a přehled o nasazených prostředcích

IV. Středisko zimní údržby místních komunikací – Chrastava

Zástupce střediska: Ing. Tomáš Paleček
Hlavní stanoviště: Technické a stavební služby a.s., Liberecká 35, 463 31 Chrastava
Telefon: 485 143 287
V celém obvodu města Chrastavy je v případě potřeby prováděno odstraňování sněhu z místních komunikací a jejich udržování ve sjízdném stavu ve dvousměnném provozu.

1) 05:00 – 21:00 hodin Po - Pá protahuje a sype TSS a.s.
05.00 – 18.00 hodin
So – Ne, svátek, Silvestr 07, Velikonoce 08 protahuje a sype pohotovost TSS a.s.

2) 21:00 – 05:00 hodin Po - Pá pouze protahuje Firma Bohuslav Pelc
18:00 – 05:00 hodin
So – Ne, svátek, Silvestr 07, Velikonoce 08 protahuje a sype pohotovost Firma Bohuslav Pelc

Mechanizační prostředky k zimní údržbě komunikací

Vlastní TSS a.s.:
1) LI 56 26 traktor Z 7745 Teslík Jaroslav
2) LI 61 35 traktor Z 7745 Teslík Jaroslav
3) 1L2 12-13 Multicar M 26 Zoul Zdeněk, Košek Pavel
4) Malotraktor UNI 8 + radlice Teslík Jaroslav
5) 2L1 72-60 Multicar M 26 Hrnko Michal, Kořízek Pavel

Cizí: Firma Bohuslav Pelc a syn:
1) LI 65 89 traktor Z 10540
2) LI 56 70 traktor Z 7211
Cestářské práce: Kučera Jiří

V. Úložiště posypových materiálů a místa zdrojů

1) Dvůr TSS a.s. Chrastava, Liberecká 35, Chrastava
2) V případě další potřeby je sjednán odběr: písek – Hrádecké pískovny (Václavice), kamenná drť –BERON, a.s. (Krásný Les), písek, drť – Liberecká obalovna, s.r.o.; sůl – AGRO (Mimoň)

VI. Sklady a stanice pohonných hmot

1) Vlastní sklad pohonných hmot není.
2) Čerpací stanice pohonných hmot: EURO OIL Chrastava, silnice I/13 (Po – Ne 5:30 – 22:00), BENZINA Chrastava, Nádražní ul. (Po – Ne 5:00 – 22:00)

VII. Stanovení posloupnosti průjezdů okruhů místních komunikací

1) Okruh I.

Poř.č.

Označení Název a popis lokality

Délka v m

1. 008c Školní ul – škola, cesta na Vysokou (vč. čp. 4 Proboštovi a čp. 228 Hamplovi)

2.790

2. 009c Cesta k Dětskému výchovnému ústavu

319

3. 10c Richtrův vrch

312

4. 013c Kostelní

280

5.   park – hlavní cesta

350

6.   Vítkov nad otočkou autobusu (vč. otočky)

500

7.   Vítkov u školy

100

8.   Vítkov – samota ke kravínu

1.500

9. 002c Vítkov – od knihovny k obchodu (kolem kostela)

634

10. 004c, 005c Vítkov – bytovky + p.p.č. 695/2 před hostincem

123

11.   Vítkov – Flemingovi

130

12.   Václavická – k čp. 72 (Svobodovi, Culkovi)

50

13.   Vítkovská – k čp. 179 (Válkovi)

100

14* 006c Vítkovská k čp. 109 (p. Jarošová)

120

15. 007c Sportovní

718

16. 012c Vítkovská – cesta za SEPPEM

70

17.   Vítkovská – park (cesta ke garážím)

200

18. 011c Družstevní – dolů k panelárně

118

19. 014c Družstevní

405

20. 016c Družstevní – dolů k mostku u Führichova domu

77

21. 015c V. Nejedlého

187

22. 018c Mlýnská

196

23. 060c Malá Pobřežní

203

24. 061c Malá Kostelní

64

25. 063c Mostní

158

26. 062c Alšova + hrubě autobus. nádr. + Hasiči před vraty

132 +120

27. 059c náměstí 1. máje

115

28. 034c Muzejní

91

29. 058c Loudátova

218

30. 002b Revoluční

472

31. 001b Turpišova

312

32. 054c,056c,057c Soudní + cesta k obchodu Winner

301

33. 055c Bezručova + propoj za ŠJ a DPS

318

34. 053c Stř. vrch – od čp. 487 (Miroszkovi) po čp. 714

185

35. 051c, 052c Střelecký vrch – stará zástavba – okruh

374

36. 035c, 036c Luční + MŠ Luční

500

37. 037c,038c,039c Cihlářská

400

38.* 040c Liberecká – odbočka k čp. 522 (p. Ševčíková)

155

39. 041c Liberecká – odbočka k čp. 457 (Koškovi)

102

40. 049c, 050c Střelecký vrch – staré paneláky

253

41. 042c,043c,044c Textilanská

718

42. 045c,046c,047c,048c Střelecký vrch – nová zástavba

691

43.   Panelová cesta do Nádražní

500

44.   Autobusové nádraží

200

45. 004b Bílokostelecká

784

46.* 068c Sedmidomská + ul. naproti (Šimonka)

230

47. 069c, 070c Větrná

262

48. 071c,072c,073c,074c Bílokostelecká – okruh

591

49. 065c, 066c, 067c Polní + odbočky

484

50. 003b, 076c Pobřežní – až k ČOV

1.317

51. 078c Pobřežní – od čp. 6 (p. Šulcová) nahoru

150

52. 080c Pobřežní – po čp. 136

150

53. 079c Nádražní – mostek – Pobřežní

62

54. 081c Malá nádražní

526

    celkem

20.427

2) Okruh II.

Poř.č.

Označení Název a popis lokality

Délka v m

1. 100c Andělská Hora – cesta k návsi

110

2. 103c Andělská Hora – přes náves k hájence + 5 nových domků

458

3. 106c Andělská Hora – od kostela na spodní cestu

164

4. 107c,108c,109c Andělská Hora – okruh za kostelem

291

5. 101c Andělská Hora – dolní cestu od podchodu po schody k nádraží

419

6. 102c Andělská Hora – přes náves k čp. 2 (Kocúrovi)

284

7. 104c Andělská Hora – pod čp. 10 (Krágovi)

61

8. 110c, 111c Andělská Hora – po čp. 62 (Volejníkovi) a k ROTEC

156

9. 112c Andělská Hora – cesta do kolonky

657

10. 113c,114c,115c Andělská Hora – kolonka

232

11. 099c Andělská Hora – čp. 57 (Husákovi)

122

12. 097c Andělohorská – Stará Ještědská k čp. 285

297

13. 090c Tovární

429

14. 096c Na hůrce

178

15. 098c, 085c Ještědská k čp. 596

888

16. 084c, 095c Nový domov – cesta kolem garáží

497

17. 093c, 094c Tovární – okruhy okolo LVZ

326

18. 086c, 091c Lipová, Malá Tovární

444

19. 092c Tovární – před LVZ

79

20. 089c Andělohorská – k čp. 36 (Zaplatílkovi)

97

21. 087c Andělohorská – kolem paneláků

136

22. 088c Andělohorská –k sídlu STRABAG, a.s.

59

23. 082c, 083c Barandov – cca 50 m za vjezdem do bývalého areálu Drobného zboží – po konec katastru Chrastava

854

24. 005b Nádražní – k ČD

148

25. 033c Hřbitovní a 1 parkoviště

266

26. 032c Frýdlantská – k čp. 123 Fejfar

150

27. 029c Frýdlantská – Víska

2.560

28. 028c,030c,031c Frýdlantská – okruh okolo čp. 11 k čp. 91

1.165

29. 027c Frýdlantská – za čp. 133 (Kopáňkovi)

180

30. 026c Frýdlantská – k čp. 111

116

31. 025c Frýdlantská – nad Textilanou

594

32. 024c Frýdlantská – čp. 66 (Vielkindovi)

63

33. 022c Frýdlantská – čp.21 (Markovi)

1333

34. 021c Frýdlantská malá – za čp. 42 (Nováková)

160

    celkem

13.973

Okruh I. 20.427 m
Okruh II. 13.973 m

Udržované místní komunikace, celkem min. 34.400 m
* označené položky jsou pozemní komunikace, které jsou na cizích pozemcích, ale z funkčního hlediska a dopravního významu jsou považovány za místní komunikace.

VIII. Stanovení okruhů a pořadí komunikací pro pěší (chodníků)

1) Okruh I. – Protahování malotraktorem

1. pořadí:

Poř.č.

Označení Název a popis lokality

Délka v m

1.   Park na náměstí

100

2.   Turpišova – od ZŠ ke školní jídelně(ŠJ), vlevo

120

3.   Soudní – od DPS (ŠJ, kulturní dům) k Žitavské

150

4.   Turpišova – od ŠJ k poště, před kinem

300

5.   Nádražní + chodník před prodejnou Plus

2.500 +110

6.   Andělohorská – dlážděný chodník

350

7.   Ještědská – podchod

235

8.   Turpišova – pěší zóna, tržnice

300

9.   Autobusové nádraží a chodníky od Pluta k mostu

400

10.   Bílokostelecká – okolo DPS

200

11. 064c Pobřežní – bungalovy (Komárkovi)

125

    celkem

4.890

2. pořadí:

Poř.č.

Označení Název a popis lokality

Délka v m

1.   Střelecký vrch – sídliště

1.500

2.   Liberecká ulice – nový chodník

450

3.   Revoluční ulice – vpravo

300

4.   Frýdlantská ulice – obě strany dle možností techniky

850

5.   Hřbitov

100

    celkem

3.200

2) Okruh II. – Ruční úklid, pracovníci VPP

Poř.č.

Označení Název a popis lokality

Délka v m

1.   náměstí – čp.1, čp. 250, před ZŠ, Laurou a knihkupectvím

90

2.   Turpišova – od ZŠ ke kulturnímu centru, vpravo

120

3.   Soudní – před DPS a jídelnou – dočištění chodníků dle potřeby, Turpišova

220

4.   Bezručova – před bývalým sídlem městského úřadu

60

5.   Liberecká – okolo muzea a knihovny

45

6.   Liberecká – podél parkoviště u muzea

30

7.   Liberecká – před TSS, od Koruny schody ke hřbitovu

130

8.   Autobusové nádraží

200

9.   Lávky přes Jeřici

130

10.   Revoluční ulice – vlevo

300

11.   Eichstättská cesta

110

12.   Frýdlantská – dočištění chodníků v úzkých místech

1000

13.   Střelecký vrch – dočištění chodníků dle potřeby

560

    celkem

2.995

Chodníky – protahování malotraktorem (1.+2. pořadí) 8.090 m
Chodníky – ruční úklid, VPP 2.995 m
Udržované místní komunikace IV. tř., celkem min. 11.085 m

IX. Seznam neudržovaných místních komunikací

Níže uvedené úseky místních komunikací jsou schválené nařízením obce č. 2/2006, kterým se vymezují úseky místních komunikacích, na kterých se pro jejich malý dopravní význam nezajišťuje sjízdnost a schůdnost odstraňováním sněhu a náledí zimní údržbou komunikací.

Poř.č.

Označení Název a popis lokality

Délka v m

1. 098c Ještědská (č.p. 596) od sv. Jána na Andělskou Horu (č.p. 285)

300

2. ----- -----

-----

    celkem

300

Neudržované místní komunikace, celkem min. 300 m

X. Kalamitní plán zimní údržby komunikací

Pro případ sněhové kalamity ve městě Chrastava je uvažováno o nasazení dalších těžkých mechanismů na odklízení sněhu.

Další smluvně zajištěné mechanismy
1) Nakladač UNC 061 STAVOEFEKTA PLUS s.r.o., Liberec
2. Nákladní vozy STAVOEFEKTA PLUS s.r.o., Liberec

Uvedené mechanismy jsou využívány příslušnou firmou pro vlastní činnost.

Deponie sněhu ze sněhových bariér

Jako deponie sněhu byla vybrána z majetku města spodní část pozemkové parcely č. 21 v k. ú. Dolní Chrastava, odpovídající místním podmínkám.

Ing. Michael Canov - starosta

Miloslav Pilař - místostarosta

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Město Chrastava, www.chrastava.cz
Zpracoval: J. Bartoš, J .Timulák – Odbor rozvoje, dotací a správy majetku
Datum: 19. října 2007, Chrastava
Schváleno usnesením RM č. 200713/X ze dne 29. 10. 2007