Podzimní dovolená chrastavských turistů

KČT Chrastava jezdí pravidelně začátkem září na týdenní podzimní dovolenou. Letos zvítězily Krušné hory, kam jsme v sobotu 7. září 2019 vyrazili. Sehnat na týden ubytování s polopenzí pro 45 osob není jednoduché. My jsme nakonec zvolili hotel Praha na Božím Daru.
První naše zastávka byla v královském městě Kadaň. Mile nás toto město překvapilo, nejen svými památkami, ale i několika muzei a prohlídkou Městské věže. Samozřejmě jsme si nenechali ujít Katovu uličku. Jedná se o nejužší uličku v České republice.
Na nedělní výlet jsme se vydali do okolí Božího Daru. Nastoupili jsme na Ježíškovu cestu, která je po celé délce lemována různými dřevěnými atrakcemi, postavičkami, zvířátky a dají se plnit různé úkoly. Zastavili jsme se u vodní nádrže Myslivny a okolo Blatenského příkopu došli pod Špičák. Rozdělili jsme se na dvě skupiny, ale nakonec jsme se všichni vraceli Národní přírodní rezervací Božídarské rašeliniště, které je největší v Krušných horách. Večer jsme si zazpívali u dvou kytar a harmoniky.
Jelikož nás v pondělí probudil silný déšť a vítr, zůstáváme dopoledne na hotelu a využíváme bazén, vířivku a saunu. Po obědě se počasí trochu umoudřilo, a tak jsme zajeli přes Jáchymov do Karlových Varů. Muzea jsou ovšem všechna zavřená. My jsme tedy zašli do Kostela sv. Lukáše, kde je expozice voskových figurín. Po večeři jsme zavzpomínali u videa na naše společné předešlé dovolené.
V úterý už nepršelo a my odjeli do Kovářské. Bohužel Muzeum letecké bitvy je otevřeno pouze o víkendu, tak jsme pokračovali do obce Měděnec. Po cestě se zastavujeme na vrchu Mědník, kde je postavena kaple Neposkvrněného početí Panny Marie. Pod ní se nachází Horská modlitebna a štola Země zaslíbené. Okolo skalního útvaru Měděnecké sfingy a jelení obory prudce klesáme do údolí. Míjíme zříceninu hradu Perštejn a skončíme v soukromém pivovaru, kde ochutnáváme pivo Chalupník. Večer se v hotelové restauraci konal taneční večer, kterého se většina z nás zúčastnila.
Ve středu ráno vycházíme pěšky na Klínovec (1 244 m n. m.). Tam vystoupáme po 77 schodech na rozhlednu. Dělíme se na dvě skupiny a sestupujeme do Loučné pod Klínovcem. Odtud jsme si naplánovali cestu do Německa. Navštívili jsme malebné lázeňské městečko Oberwiesenthal a sedačkovou lanovkou jsme se vyvezli na Fichtelberg (1 215 m n. m.). Tady jsme se kochali pohledy do okolí, a pak už na nás čekala příjemná cesta až do Božího Daru. Nakonec jsme našlapali 18 km. Večer se zase hrálo na kytary a hodně z nás karbanilo.
Čtvrteční ráno nás nepotěšilo. Probudili jsme se do mlhy, zimy a mokra. Udělali jsme si společné foto do kroniky a jeli jsme do Nové Vsi. První skupina vystoupila nad Výsluním. Prošli jsme kouzelným údolím podél Prunéřovského potoka a prudkým kopcem vystoupali k rozsáhlému hradu Hasištejn ze 14. stol. Z hlavní věže, na kterou vede 116 schodů, je vidět daleko do Podkrušnohoří. Velmi nepříjemným sestupem se dostáváme do Prunéřova, kde u motorestu Ušák na nás čeká autobus. Mnozí z nás zajdou ještě do infocentra nebo muzea v Božím Daru.
Poslední den navštěvujeme Horní Blatnou a odtud pokračujeme do Perninku. Vystoupáme na Tisovský vrch, kde odbočíme na rozhlednu Pajndl (977 m n. m.). Na ochoz vede 126 schodů a rozhled stál za to. Skončíme v Nejdeku, kam se dostáváme z Křížového vrchu. Večer je opět taneční zábava.
V sobotu 14. září opouštíme dopoledne Boží Dar a s jednou zastávkou jedeme přímo domů. Dovolená to byla hezká, vydařila se nám. Poznali jsme nová místa a zajímavá zákoutí Krušných hor. Počasí nám nakonec celkem přálo. Našlapali jsme cca 80 km, podle toho jakou trasu si kdo vybral. Stoupali jsme do kopců, naopak zase prudce klesali do nížin, občas někdo upadl, ale zažili jsme spoustu zážitků a nasmáli se, takže jsme spokojeni.