ČSAD Liberec a.s. za měsíce
prosinec a leden neodjel minimálně 215 spojů, z toho podstatnou část na
Chrastavsku (do Liberce, Hrádku nad Nisou, Vítkova a Andělské Hory). Pro
srovnání ČSAD Česká Lípa za toto období odjel spoje všechny a BusLine neodjel
spojů pět. Ze strany ČSAD jedna výmluva za druhou, především na nesjízdnost
silnic a nemocnost řidičů. Co se týče nesjízdnosti, tak ohledně chrastavských
linek zcela zodpovědně prohlašuji, že se jedná o čistokrevné lži, všechny linky
sjízdné byly každý den, přesto se ještě 31. ledna 2017 podařilo ČSAD Liberec
dostat absolutně nepravdivý výrok o „špatně protažené silnici“ do
Andělské Hory i do vysílání
Událostí v regionech České televize. Co se týká údajné hromadné
nemocnosti, šlo dle mých dřívějších telefonických informací, a to přímo od
předsedy představenstva ČSAD Liberec a.s., ve skutečnosti o formu boje části
řidičů proti vlastnímu vedení. Ale ať již to bylo jakkoli, bylo ČSAD Liberec
smluvně povinno spoje zajistit (jak řidiče zajistí je jejich problém, pokud na
to nemají, ať přepustí své linky jiným společnostem). ČSAD Liberec tak ovšem
nejen nekonalo, ale ani neinformovalo o tom, že linky nejedou či nepojedou,
jejich vedení dokonce vždy při telefonickém kontaktu tvrdilo, že o tom, že
autobus nejel, nic neví. A protože vedení ČSAD Liberec o vlastních nejedoucích
spojích nic nevědělo, nevěděl nic ani dispečink, neboť na dispečinku sice
zjistí, že autobus nejede, ale pouze v případě, že se přímo na danou linku a
spoj na počítači dispečer podívá, pokud se dívá zrovna na linky jiné, neví při
dotazu telefonujícího nic. A tak se paradoxně vedení ČSAD a dispečink dozvídali
informace o nejedoucích spojích ode mne, namísto toho, abych se to dozvídal jako
starosta města já od nich. Pokud se zcela výjimečně stalo, že město Chrastava
obdrželo informaci o nejedoucím spoji předem, pak jsme vyslali suplovat
chybějící autobus hasiče.
České televizi však přes „skok na špek“ ohledně „špatně protažené silnici“
již na první pohled zcela černé silnice do Andělské Hory, patří velký dík, že se
na můj podnět ostudnou situaci s ČSAD Liberec zabývalo a popsalo ji výstižně v
hlavní zpravodajské relaci
Události dne 30. ledna. Věci dostaly konečně grády a předseda
představenstva ČSAS Liberec se veřejně před celou republikou zavázal, že od 1.
února 2017 bude jezdit vše, jak má. Tak uvidíme, kdyby přesto ne, prosím o
neprodlené zaslání informací telefonicky nebo SMS na mé číslo +420 602878937
ohledně linky, která nejela, včetně přesných údajů (čas, trasa, příp. číslo
spoje) a já budu neprodleně informovat a atakovat nejen dispečink, ale i špičky
ČSAD Liberec, Koridu a Libereckého kraje.
Liberecký kraj se celou situací zabýval na zastupitelstvu dne 31. ledna (v části
bodu č. 37 a první část diskuse na závěr zastupitelstva,
videozáznam lze nalézt na krajských stránkách, jednání o přestávce
bohužel ne).
Zastupitelstvo LK muselo vyslechnout plejádu mimořádně trapných výmluv od
předsedy představenstva ČSAD Liberec popsaných výše a sledovat velmi podivný – a
pro mě zásadně nepřijatelný - postoj ředitele společnosti Korid LK s.r.o.
(koordinátor veřejné dopravy Libereckého kraje ve 100% vlastnictví LK, který má
za primární povinnost nutit a donutit dopravce včetně ČSAD Liberec, aby řádně
plnili své smluvní povinnosti včetně včasného ohlašování případů, kdy plněny
nejsou), který vystupoval spíše jako obhájce ČSAD Liberec. Namísto toho, aby mně
poděkoval za to, že plním jeho povinnosti za něho, mě o přestávce opakovaně
vysvětloval, jak ČSAD Liberec v den konání zastupitelstva zachraňuje dětské
životy, když nepouští spoje na neprotaženou silnici do Andělské Hory, neboť by
osádka celého mikrobusu (do Andělské Hory jezdí výlučně mikrobusy) zahynula pod
koly vlaku, a to přesto, že jsem mu opakovaně ukazoval vyžádanou informaci z
dispečinku, který neodjeté spoje odůvodňoval tím, že má ČSAD Liberec oba
mikrobusy rozbité.
Jasné stanovisko zaujal hejtman, který ČSAD Liberec za jeho neplnění smluvních
podmínek odsoudil a náměstek pro dopravu informoval o nápravných a sankčních
opatřeních včetně odškodnění pro postižené cestující (podrobné informace jsou na
stránkách Libereckého kraje).
V Chrastavě dne 01.02.2017 Michael Canov, starosta města Chrastava a zastupitel
LK
Média
09.01.2017 Liberecký deník
ČSAD v problémech…
30.01.2017 ČT Události
Problém linkových autobusů na Liberecku
31.01.2017 ČT Události v regionech
Dopravní úřad LK zahájil správní řízení s ČSAD Liberec
01.02.2017 iDNES
Cestující marně čekali na autobus…
Články o autobusové dopravě na našem
webu:
01.09.2015
Andělská Hora přepisuje historii - má autobusovou dopravu
(video
TV Chrastava video
TV RTMPlus Česká
televize)
28.08.2014
Vznikne v Andělské Hoře autobusová zastávka? (video
TV Chrastava)
04.12.2013
Nová autobusová zastávka Termální lázně Chrastava (video
TV Chrastava)